Riure molt i sovint; guanyar-se
el respecte de les persona intel·ligents
i l'estima dels nens; merèixer l'elogi dels crítics
sincers i mostrar-se tolerant amb les traïcions
dels falsos amics; saber apreciar la bellesa
i trobar el millor en cada persona; deixar
un món millor; saber que almenys una vida
ha respirat més lliurement gràcies
a la nostra: això és haver triomfat.

Ralp W. Emerson

dilluns, 9 de juliol del 2007

Això funcionaaaa...

Quina ilu!!! Això sembla que funcionaaaaaaa..... Moltes gràcies per escriurem... tik tota emocionada!!!

Per aki tot molt bé, avui fot una rasca que t'hi cagues i tots hem hagut d'anar a atracar el mercadilluuuu més proper, perquè rèiem molt, però no d'alegria. Aki quan bufen els vents del sud, cagada pastureta!!!! un fred de l'òstia!!
I ke Reyes?¿?¿? lo del TXE ta emocionat?¿?¿ vaig pensar en tu directament, i en les "xaies" en general. A veure si també em trobo una porta folrada amb la seva cara com ens va passar a Cervera, qual visión... uououououo...
Pel que fa al "Jet Lag", Laureta... cap problema m'hi he adaptat força bé, tot i haver retrocedit 6 hores menys en el temps diari de CATALONIA!!
... i Nuri, saps kè? tinc una companya del grup que treballa de mestra interina a l'escola pública de Montgat, aquella que em vas anomenar quan vaig venir l'últim cop ... jejeje... el mundu és one panyuel!!!
Tieta, ja veus que tik plena d'aventuretes per anar tirant... digali a la mama que tot molt bé, que es cuidi, i res vosaltres també me la cuideu!!!
I de la Marieta, en sabeu res.... com li va per les castelles?¿?¿?¿ El Macià ha marxat a Egipte ja?¿?¿ ja em diràs...


I res, ara em posaré una mica més trascendental... Ara mateix tinc una sensació barrejada de coses L'adaptació ha sigut bona i potser per haver viscut abans l'experiència Guineana aprens a mirar-te el món des d'uns altres ulls i relativitzar el qe veus, sents, escoltes, olores... Però tot i així la sensació que tinc, la definiria com una sensació d'impotència, de veure com amb tan poc en un país com aquest es podrien fer miracles, de veure les grans diferències socials que hi ha a nivell del país...
una anècdota només, ahir mateix anant a sopar cap a les 23h de la nit una parella de nens, germans probablement, es van parar davant nostre. Portaven robes velles típiques de la terra, anaven bruts, amb el mocs de la misèria escrits a la cara... i tot i així amb un somriure la nena ens ballava una canço, mentre el nen amb una mena de guitarreta petita (visió istrionica d'una Marylin a "Con faldas y a lo loco") ens tocava un "pupupido" ben diferent... En aquell moment la meva ànima s'enfonsava al terra de la tristesa que et provocava tot plegat, i molt més encara quan se t'abraçaven perquè els hi donessis unes monedes...
Que culpable et sents de viure com vius de vegades, veient això... però el món no el cambiarem de cop, només amb les petites coses que estan a la nostra mà, podrem fer-ne de grans. La gran ironia és que aquells que més poden fer tenen massa enganxat el poder i els diners, i la corrupció no deixa pas a una obertura a aquestes realitats ... i és aleshores quan la impotència de la rebeldia se't menja per dintre en veure lo miserables com a persones que són per no tenir sensibilitat només diners i economia.

Avui estik una mica més profunda que l'altre dia. Suposo que tota aquesta sensació anirà creixent, i es situarà en una nova realitat personal que em farà anar acceptant el que veig, mirant de fer una miqueta de bé amb la meva feina aquí. Serà aleshores; quan hagi de mourem a les institucions, treballant-hi, i sentint-me útil per mirar d'ajudar amb la petitat part que em sigui possible; quan arribaré a sentir que no sóc tant miserable ...

Marxo, ja... moltes gràcies per seguir el blog-diari de viatge!! Fins a la propera entregaaaaa...

Petonets, us estima....

Núri@

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei boliviana!Quina ilu que pots anar escrivint una mica cada dia!Em fa molta ilu rebre notícies teves, de debò!
Fa tan de fred com dius allà?Osti no m'ho pensava pas, potser perque aquí avui ha estat un dia de calor al 100%!
Nena m'he emocionat amb això que ens has explicat dels nens al carrer...És ben trist pensar en que criatures tan petites hagin de viure situacions que no els pertoquen,oi? D'altra banda jo sempre dic el mateix, espero que tot i que un dia aquestes societats millorin,que ho desitjo,la gent segueixi apreciant les petites coses com ho fan ara, sent generosos i regalant somriures sense demanar rès a canvi...A la nostra societat això cada cop costa més de trobar, però bé, seria un tema molt i molt llarg de discutir i no t'he escrit per explicar-te coses que ja saps i que podem parlar quan siguis aquí, però necessitava fer-ho, perdona, ja saps com sóc i com penso,oi? ;)
El més important de tot és que et veig bé i contenta, amb ànims de fer coses i d'ajudar en tot allò que puguis amb la teva feina, que ja és molt!
Segueix explicant cosetes,eh Cerve?!Jo intentaré obrir això cada dia per saber com vas, i t'escriuré tan com pugui per informar-te de les petites novetats que puguin anar passant per aquí, que no seran ni de bon tros la meitat d'importants que les teves, però ho intentarem! :D
Bé xaia, ara et deixo que me'n vaig a dormir, demà toca penquis de nou i no m'aguanto!
Un petó molt gran i una abraçada des de Reye's House!
Ah, si necessites que faci qualsevol cosa per tu aquí a Barcelona només has de dir-m'ho, ja ho saps,okis?
Nanitttt cuca!!!!

Pdta:lo del Txe no m'ho trec del cap...jajaja!:P

rutis ha dit...

Hola Cerve!!!!! això és fantàstic! La ciència segueix al·lucinant-me cada dia, això de poder-me comunicar amb tu des de la quinta porra em sorpren. M'agrada molt el que vas escriure el dia que et vas posar trascendental, crec que a tothom ens aniria bé una "visita" a aquestes realitats, encara que només fos per valorar tot el que tenim. Bé ja em diràs si el que t'escric t'arriba, perquè encara no ho tinc gaire clar.
Petonassos!!!

Anònim ha dit...

Buenas!!!

Cerve!!! Que guay això del blog, ja veig que et dona temps a explicar-te les teves aventuretes...
Me n'alegro que de moment tot hagi anat molt bé i que les hores d'avió no es fessin massa llargues.
Espero continuar llegint molt més d'aquesta gran aventura.

Molts Petonets!!!!

rutis ha dit...

jelou guapa! una mica de rasca ja te l'envejo tot i ke de moment no ens podem keixar ja ke fa un estiu "templadet". Avui tinc els "nenes" a Illa Fantasia amb el Campus així ke com ke no he de fer de mama aniré a la piscina ke ja em toca disfrutar una mica de les vacances!!!
Dels horaris no se'n sap niente..
Kina és la teva feina exactament i kuanta gent sou, bé ja sé ke sóc una mica xafardera però m'agradaria saber més coses.
Això dels xavals drogats ja ho havia sentit explicar, però clar lo fort deu ser viure-ho, bé guapa segur ke la vostra feina els hi anira molt bé, cuida't molt, i la cama, com va?
Apali un petonàs de la teva compi!!!
Ruth.

Anònim ha dit...

Pedorraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!how are you???i´m very, very tired....no vegis nena des de que faig casal d estiu in spainglish em costa molt desconnectar i segueixo practicant la llengua!!!jejejeje...com estas wapi?ja he llegit que fa fred no???telita amb el temps, aquí ni fred ni claor però uns dies q desperten amb nuvolades, si que els hem tingut!!!
sento escriure tab tard però feia dies que no obria l'ordinador, o bé pq tava per Blanes, o a la platja, o a la secretaria de la uni que aquesta setmana he fet vida allà, quasi em posen un llit pre tramitar el títol d'infantil, així que com pots veure les coses per aquí segueixen com sempre....
he de dir-te que llegint el que has escrit, he sentit una enveja, però enveja de la " sana" eehhhhhh, la veritat es que m'agradaria poder fer algun etsiu alguna cosa similar, tot i que sóc una cagada i reconec que soleta no se si m'atreviria...
doncs re nena et deixo que m'he d fer la bossa que demà divendres marxo cap a Castelló a les festes del poble d'una amiga, ja saps pedorra la qüestió és NON STOP!!!!
disfruta molt i aprofita el temps i les esxperiències que s'esdevinguin en el teu camí, recorda que sovint les coses no passen així perque si sense més!!!!
un petonassssssssss al nasssssssss veryyyyyyyyyyyyyyyyy BIGGGGGGGGGGG!!!!!!
la Villa